close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיולים בחו"ל: מה עלול להשתבש?

לירון טנאה אדר, תשעח20/02/2018

חשבנו בשבילכם על כל מה שמועד לפורענות, על דרכי התגוננות ועל מה חשוב לדעת אם למרות הכל נקלעתם למצב ביש

תגיות:
צילום: shutterstock
נסיעה לחוץ לארץ פירושה במקרים רבים גם חופשה. בין אם מדובר בביקור משפחתי, חופשת בטן גב, חופשת סקי או סיור אורבני בכיכרות אירופאיות – המילה חופשה מהלכת עלינו קסם – אבל גם כרוכה בסידורים רבים הדורשים מאיתנו תשומת לב ותכנון. אז במה כדאי לטפל אחרי שסגרתם טיסה ומלון?

חלית? נפצעת? ביטחת?
כלל בסיס לפני כל יציאה לחו"ל הוא לארוז תרופות שננטלות דרך קבע, משככי כאבים ופלסטרים לעזרה ראשונה ורכישת ביטוח נסיעות לחו"ל במידה ותידרשו לטיפול רפואי כלשהו. הביטוח מכסה אתכם בעבור ימי אשפוז והוצאות רפואיות, חלק מהביטוחים אף מאפשרים התייעצות עם רופא אונליין בשיחת וידיאו מהארץ. זה אומנם לא נושא מרנין בהקשר של תכנון חופשה, אבל הוא עליז יחסית לנטל ההוצאה הכספית הצפוי באם נזדקק לשירותי רפואה בחו״ל.

מי שסובל מבעיה רפואית, למשל כולסטרול או לחץ דם גבוה, צריך לבחור בפוליסה שתכסה אותו במידה ומצבו הרפואי הנדון יחמיר במהלך השהות. אם אתם לא בטוחים מה עליכם לעשות פשוט צרו קשר עם חברת הביטוח והם ידעו להשיב לכם. אלו מכן שמתכננים לצלול, להשתתף במירוץ אופניים או בספורט אתגרי כלשהו יידרשו להצטייד בפוליסה מתאימה ולשמור עותק דיגיטלי בהישג יד, לכל מקרה שלחו עותק גם להורים או לאחד מחבריכם כגיבוי ורשמו לעצמכם טלפונים רלוונטיים למקרה חירום.

איבדת או נשדדת?
מומלץ לשמור בנייד שלכם את מספר הטלפון של מוקד החירום של חברת האשראי שלכם אליה אתם חייבים להתקשר מהרגע בו אתם מבינים שכרטיס האשראי שלכם לא בידכם. ליתר ביטחון השאירו את המספר למישהו שאת הנייד שלו אתם זוכרים בעל פה כך שאם תאבדו את הנייד יחד עם הארנק או התיק – תוכלו להיעזר בחבר הטלפוני. שכבת הגנה נוספת יכולה להגיע בעזרת כרטיס הנטען מרחוק, אותו שמרו במקום בו אתם מחביאים את הדרכונים.
ומה אפשר לעשות בשטח? ניתן להזמין כרטיס חדש לחו״ל דרך חברת כרטיס האשראי (רלוונטי במידה והחופשה שלכם ארוכה), להעביר כסף מחשבונכם הפרטי לחשבון מקומי בעמלות בנקאיות משתנות או להעביר כסף בעזרת בן משפחה או חבר שנשאר בארץ דרך שרות העברות כספים לחו"ל כמו Western Union.
בכל הנוגע לרכוש אחר שנגנב או אבד – בררו בחברת ביטוח הנסיעות האם הביטוח כולל כבודה או מה עלות ההרחבה, בעיקר אם אתם נוסעים עם חפצים יקרי ערך.

והשארת את דרכונך בצאתך
גם אם נשאיר את ההוצאה הכספית בצד, יש כל כך הרבה בלגן בירוקרטי באובדן דרכון שגם לאויבנו לא נאחל חוויה שכזו. לכן צלמו ושמרו את הדפים החשובים בדרכון ובהגיעכם ליעד החביאו אותו במקום בטוח – יש יותר סיכוי שיגנבו לכם את הפאוץ׳ מתחת לאף מאשר את המסמכים מדירת הנופש או הכספת בחדר המלון לכן עדיף להסתובב עם תעודה מזהה שאובדנה לא יהרוס לכם את החופשה.

בלגן בירוקרטי
אם למרות הכל מצאתם את עצמכם ללא דרכון, גשו למשטרה המקומית בכדי להגיש תלונה ולאחר מכן סורו אל שגרירות ישראל במקום בו אתם נמצאים. אל השגרירות תתבקשו להגיע עם שתי תמונות פספורט בתוקף ומסמך ישראלי מזהה בנוסף לתשלום האגרה הנלווית לשירות.

המסוע נסגר, המזוודה נעדרת
אם הגעתם אל היעד אך המזוודה לא, דעו שתרחיש זה שכיח יחסית ומתרחש מפעם לפעם. מרבית חברות התעופה מציעות כיסוי בגובה של עד כאלפיים שקלים. במקרה והמזוודה לא הגיעה אתכם ליעד, גשו לדלפק חברת התעופה בה טסתם או לשירות המודיעין בשדה בכדי לקבל הנחיות מידיות כיצד לפעול. כמו שהפיצוי משתנה בין חברה לחברה, כך גם העזרה המיידית של כל חברה – יש חברות שיעניקו לכם ״ערכת הישרדות״ בעוד אחרות יתנו החזר כספי משתנה על רכישת מוצרים עד שתגיע המזוודה יחד עם הציוד שלכם, כמובן בכפוף להצגת קבלות.
על כל צרה שלא תבוא, שימו זוג תחתונים וגרביים בתיק או במזוודת הטרולי שעולה אתכם למטוס.

מצטערים, המטוס מלא
בנוסף לכל אלו, ייתכן שעוד בארץ יתרחש השיבוש ומקומכם בטיסה ייתפס, הדבר קורה מפעם לפעם בעקבות מדיניות האובר-בוקינג של חברות התעופה – במקרה שכזו דעו כי החוק מגן עליכם ומאפשר לכם לדרוש פיצוי כשגובהו מחושב על פי מרחק היעד אליו אתם אמורים להגיע, ועל פי זמן העיכוב עד לטיסה הבאה ליעדכם.
לרוב החברות מבקשות מחלק מהנוסעים לוותר על מקומם ולהמריא בטיסה הבאה בכדי לשלם פיצוי מוקטן ולהימנע מתביעות, בכל אופן, אין הרבה דרכים להתכונן מראש למקרה שכזה, אבל לפחות הפיצוי הכספי מובטח.

אז אם אתם עוד בארץ ואם כבר הגעתם ליעד, אתם כבר יודעים במה חשוב להצטייד, מה חשוב לזכור ולהכין מראש וכמובן – מה לעשות ברגע האמת, לכל מקרה שלא יקרה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה